Klantenservice

Hier vind je een overzicht van veel gestelde vragen. Antwoord op je vraag niet gevonden? Neem dan contact met ons op.

 

Wanneer je een abonnement afsluit bij Optie1 kun je altijd je nummer meenemen naar je nieuwe provider!

Voordelen nummerbehoud

  • Je huidige telefoonnummer neem je mee naar je nieuwe abonnement
  • Je hoeft je oude abonnement niet zelf op te zeggen
  • Je komt nooit met dubbele kosten te zitten
  • Je komt nooit zonder abonnement te zitten

Tips nummerbehoud

  • Zeg niet zelf je abonnement op, dit doet Optie1 samen met de nieuwe provider voor je. Dit voorkomt later problemen met mogelijk zelfs het verlies van je telefoonnummer tot gevolg.
  • Indien je je abonnement hebt afgekocht of wegens dekkingsklachten eerder weg mag bij je huidige provider, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij leiden dan het nummerbehoud in goede banen.

Spelregels nummerbehoud

Er zijn een aantal voorwaarden waar je aan moet voldoen om zeker te zijn dat je je nummer mee kunt nemen. Zie deze voorwaarden hieronder:

Particulier abonnement

  1. Nummerbehoud kan maximaal twee maanden van te voren worden aangevraagd. Als je minder dan één maand te gaan hebt voor het einde van je contract, of als je al buiten je contractstermijn zit, dan heb je één maand opzegtermijn.
  2. Nummerbehoud is mogelijk op de eerste dag na het aflopen van je huidige abonnement.
  3. Het nummer dat je mee wilt nemen staat op jouw naam en moet actief zijn. Je moet dus bereikbaar zijn op het nummer dat je wilt behouden.
  4. Je dient over te stappen van provider.

Zakelijk abonnement

  1. Nummerbehoud kan maximaal vier maanden van te voren worden aangevraagd. Als je minder dan drie maanden te gaan hebt voor het einde van je contract, of als je al buiten je contractstermijn zit, dan heb je drie maanden opzegtermijn.
  2. Nummerbehoud is mogelijk op de eerste dag nadat het abonnement is afgelopen.
  3. Het nummer dat je mee wilt nemen staat op jouw naam en moet actief zijn. Je moet dus bereikbaar zijn op het nummer dat je wilt behouden.
  4. Je dient over te stappen van provider.

Prepaid

  1. Het nummerbehoud kan na tien werkdagen uitgevoerd worden.
  2. Als je van een prepaidaansluiting naar een abonnementsaansluiting gaat van dezelfde provider, dan is de omzetting vaak per direct. Je maakt dan dus direct gebruik van het nieuwe abonnement op je oude prepaidsimkaart.
Provider Telefoonnummer
Ben 0900 040 1405 (€0,35 per gesprek)
hollandsnieuwe 1200 (met je hollandsnieuwe-nummer) of Particulier: 0900 0324 (€0,20 per gesprek) of Zakelijk: 0900 0325 (€0,20 per gesprek)
KPN 1200 (met je KPN-nummer) of 0800 0105
Simpel 088 100 5757
Simyo 1200 (met je Simyo-nummer) of 0900 8090 (€0,35 per gesprek)
Tele2 1200 (met je Tele2-nummer) of 020 754 44 44
Telfort Particulier: 0900 9596 (€0,50 per gesprek) of Zakelijk: 0800 22 88 027 (gratis)
T-Mobile 06 2400 1200 of 0800 7123
Vodafone 1200 (met je Vodafone-nummer) of 0800 0094
XS4ALL Particulier: 020 398 76 66 of Zakelijk: 020 398 76 56
Ziggo 1200 (met je Ziggo-nummer) of 0900 1884

 

Als je gekochte artikel defect raakt, is dat natuurlijk erg vervelend. Wij willen je helpen om zo snel mogelijk weer bereikbaar te zijn. Bekijk hieronder de informatie die je nodig hebt bij jouw situatie:

Product defect binnen de garantie

Is jouw product defect en heb je nog garantie, dan helpen wij je verder. Op Hardware verkocht in de winkels zit standaard 2 jaar garantie. Op onze reparaties zit standaard 3 maanden garantie.

Product defect buiten de garantie

Is je product kapot en heb je geen garantie meer? Dan kunnen we je nog steeds helpen. Vaak kun je jouw product gewoon laten repareren. Let er wel op dat hier kosten aan verbonden zijn. Om ervoor te zorgen dat je achteraf niet verrast wordt met hoge kosten maakt het reparatiecentrum een prijsopgave. Om je product te laten onderzoeken en repareren, kun je een afspraak maken.

Wil je jouw product laten repareren? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Let op! Vochtschade is nooit te repareren.

Val- en vochtschade

Gebruiksschade, zoals een telefoon die gevallen is of vochtschade heeft, valt helaas niet binnen de garantie. Je toestel kan vochtschade oplopen doordat het in aanraking is gekomen met vloeistoffen. Hierdoor kan kortsluiting ontstaan en onderdelen kunnen aangetast worden. Vochtschade kan niet gerepareerd worden.

Tip van Optie1: Is je product in aanraking geweest met vloeistoffen? Dan kun je de schade beperken! Droog je toestel zo snel mogelijk door hem uitgeschakeld in een bak met rijst te leggen. De rijst neemt het vocht op en na een dag is je toestel weer droog.

Hoe lang voor het aflopen van je huidige abonnement mag je verlengen of kun je een aanvraag doen om over te stappen met nummerbehoud? Dat is afhankelijk van je huidige provider en of je op dit moment een particulier of zakelijk abonnement hebt. In de tabellen hieronder vind je de termijnen voor verlengen en overstappen per provider voor particuliere en zakelijke abonnementen. Je vindt hier hoeveel maanden voor het aflopen van je huidige contract je mag verlengen of een aanvraag kunt doen voor overstappen met nummerbehoud. Helaas kunnen wij niet afwijken van deze termijnen.

Particulier

Provider Verlengen Overstappen*
Ben 90 dagen Altijd** / 2 maanden
hollandsnieuwe 3 maanden 2 maanden
KPN 6 maanden 2 maanden
Simyo Niet mogelijk Altijd** / 2 maanden
Tele2 4 maanden 2 maanden
Telfort 180 dagen 2 maanden
T-Mobile 120 dagen 2 maanden
Vodafone 4 maanden 2 maanden
Ziggo Niet mogelijk Altijd** / 2 maanden

*Dit is de termijn vanaf wanneer je de aanvraag voor een overstap naar een andere provider met nummerbehoud kunt doen. Je nieuwe abonnement gaat de dag na je huidige einddatum in. Je hebt altijd 1 maand opzegtermijn.

**Overstappen kan altijd als je een Sim Only-abonnement hebt dat maandelijks opzegbaar is.


Zakelijk

Provider Verlengen Overstappen*
hollandsnieuwe Niet mogelijk 2 maanden
KPN 6 maanden 2 maanden
Tele2 Niet mogelijk 2 maanden
Telfort 180 dagen 2 maanden
T-Mobile 180 dagen 2 maanden
Vodafone 4 maanden 2 maanden

*Dit is de termijn vanaf wanneer je de aanvraag voor een overstap naar een andere provider met nummerbehoud kunt doen. Je nieuwe abonnement gaat de dag na je huidige einddatum in. Je hebt altijd 1 maand opzegtermijn.

Wanneer moet ik verlengen?

Als je je nummer wilt behouden, kan je twee dingen doen. Je kiest ervoor om te verlengen bij je huidige provider, of je stapt over naar een nieuwe provider en vraagt daarbij nummerbehoud aan. In principe geldt dat je bij een andere provider altijd nummerbehoud aan moet vragen om je nummer mee te kunnen nemen naar je nieuwe abonnement. Als je bij dezelfde provider blijft, is het niet mogelijk om een nieuw abonnement met nummerbehoud aan te vragen. Je vraagt in dat geval altijd een verlenging aan. Dit is bovendien voordeliger, omdat je bespaart op de aansluitkosten.

Wanneer gaat mijn verlenging in?

Een particuliere verlenging gaat in principe op de eerste werkdag na de einddatum van je oude contract in. Er zijn een aantal uitzonderingen op deze regel. Zo gaat een verlenging altijd direct de volgende maand in als je op dit moment een maandelijks opzegbaar Sim Only-abonnement hebt. Een Vodafone-verlenging gaat ook altijd direct in en als je bij Tele2 van een Sim Only naar een abonnement met toestel gaat ook. Als je bij Telfort overstapt van een Sim Only naar een abonnement met toestel, dan gaat je nieuwe abonnement in 5 dagen nadat de verlenging is aangevraagd. Bij Ben geldt dat een verlenging de eerste dag van de volgende kalendermaand na de einddatum ingaat.

Voor een zakelijke verlenging geldt dat het nieuwe abonnement ingaat op dezelfde dag als de einddatum van je huidige contract.

Optie1 Oudewater hanteert verschillende prijzen voor haar reparaties. Wil je precies weten wat de reparatie kost, neem dan contact met ons op.

Wij hanteren onderzoekskosten van €29.99 inclusief 21% BTW indien de reparatie niet bij ons wordt uitgevoerd.

Optie1 Oudewater

Gasthuissteeg 9
3421SR Oudewater

Email. Oudewater@optie1.nl

Maandag Gesloten
Dinsdag 09:30 - 18:00
Woensdag 09:30 - 18:00
Donderdag 09:30 - 18:00
Vrijdag 09:30 - 18:00
18:30 - 21:00
Zaterdag 09:30 - 17:00

 

Is uw contract al verlengbaar?

Wanneer de looptijd van een abonnement is verstreken, wordt het niet automatisch stopgezet. Je ontvangt dus ook niet vanzelf een nieuwe aanbieding en kan daardoor een flinke korting mislopen. Weet jij of jij al (bijna) kunt verlengen? Stuur ons dan even wat informatie. Kijken wij het gelijk even voor je na.